ivfpappan.se

Återhämtning i Thailand…

Maj 2018

Efter tre raka insättningar som visade negativt var vi båda ganska slut mentalt.

Samma dag som sista insättningen visade negativt flög vi till Thailand för lite lugn och återhämtning.

Vi hade redan på känn att det skulle vara negativt så vi tog det ganska ok ändå.

Nu fan släpper vi allt och bara unnar oss i 18 dagar. Vi har tidigare varit i Thailand ett par gånger men då i Jan/feb och nu sa alla att det bara regnar där i maj. Skitsamma kände vi.

Pga Adeles jobb så hade hon svårt att åka i januari och då hon var i USA i april så fick det bli maj.

Resan började med direktflyg från Arlanda till Bangkok . En väldigt behaglig resa då planet knappt var halvfullt vilket gjorde att vi fick tre säten var.

Strax efter att vi lyft var det bara att bädda om sätena till ”sängar” och sen sov vi oss igenom resan i stort sett.

I Bangkok tog vi sedan första bästa plan vidare till koh samui. Koh samui har världens mysigaste lilla flygplats för övrigt.

Från flygplatsen tog vi en taxi ner till hamnen för att där hoppa på en båt till koh Tao.

På koh Tao har vi varit 2 gånger tillsammans tidigare och den ön gör oss aldrig besvikna.

Första 10 dagarna bodde vi på magiska ”Sensi paradis resort”

Adele passar på att samla energi
Stranden på Sensi Paradise resort
En av våra favoritrestauranger – The Whitening

Dag 3 tog vi en privattur med en båt för snorkling med revhajar. Vi hann knappt vara i vattnet mer än 2-3 minuter innan vi såg en haj. Så lugn och harmonisk svepte den runt bland reven. Det var var häftigt men sedan tröttnade vi ganska snart då hajen försvann och vi båda tyckte snorkling var lite för tråkigt för oss.

Privat tur för att leta haj
Adele sprang på denna ”lilla” ödlan

Dag 7 letade vi upp vår gamla dykinstruktör Wayne som vi tog vårt första dykcertifikat tillsammans med. Han blev superglad att se oss igen och berättade att de skulle ut till ett par riktigt bra dykställen några dagar senare. Vi bokade direkt.

Kl 07 på morgonen samlades vi för avfärd mot Sail rock. Ryktet för dagen sa att en valhaj var i området och hade vi tur skulle vi få se en.

En morgontrött Wayne

Första dyket var som vanligt lite trevande och mycket fokus på att inte göra fel då det var ett tag sedan vi dök. Wayne instruerade oss och det blev lite s9m att ha en egen instruktör för oss själva.

Dyk nummer tvålar så härligt. Denna gången hade vi även med kameran ner och sikten var riktigt bra. Känslan att vara på 25 meters djup och se så många fina färgade fiskar och bara glida runt är oslagbar. Sån frihet!

Adele nere i de blå..

Dyk nummer 3 gjordes vid ett annat ställe men här var det riktigt strömt och sikten var ganska dålig så det kunde vi nästan varit utan.

Ingen valhaj i sikte här heller tyvärr.

Magiska kvällar
Denna bild är sponsrad av Chang , hade man ju iaf kunnat hoppas på.

Resten av tiden på koh Tao spenderades med god mat, öl, en massa sol och tid tillsammans. Är det något jag och Adele är bra på så är det att resa tillsammans.

En smakupplevelse på ”Jamahkiri”

Jag tror vi aldrig har varit osams en enda gång på resande fot.

För att jag har världens vackraste tjej!

Med sex dagar kvar drog vi till koh samui och checkade in på ett nytt ställe. Helt ok hotell med pool direkt utanför rummet men vi båda kom på att vi inte skulle avslutat på koh samui. Detta då samui är så mycket mer turistigt och så mycket mindre mysigt. Vi hade dock några bra dagar ändå.

Både jag och Adele älskar Thaiboxning och kollade såklart live.

Här kom de 2 enda regndagarna för övrigt.

Med viss hemlängtan flög vi tillbaka till Bangkok där jag hade bokat en 82 kvm stor svit på Radisson suites. Anledningen till att det blev en svit var mest för att priset bara var marginellt högre och jag tyckte att vi kunde unna oss att sova ut sista natten.

Efter en magisk frukost och sedan ett par timmar på stan där vi bl.a. besökte den berömda ”weekend market” drog vi till flygplatsen där vi spenderade de sista 5 timmarna i en lounge.

Tack för denna gången käraThailand.

Nu saknar jag mitt hem, mitt jobb och min vardag ❤️

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!